onsdag 15. august 2012

SoMmErLaT

Ikke ET innlegg! Det har vært sommerferie, og ferie fra PC med stor F. Når man jobber på pc dag ut og dag inn, blir man litt allergisk mot pc på fritida. Dette er jo selvfølgelig en krasj med skrivekløen. Men nå ære tilbake til hverdagen, jobben, huset, hagen, de råtne potetene, den fraværende jordbæra, bringebæra, solbæra og ripsen, den viltvoksende salaten og ugraset, malingen og hybelkaninene.
Det er bra det er sommer bare deler av året, for å stå på hodet i hagen for en som ikke har særlig grønne fingre er morro en stund, så blir det en utfordring =)
Jeg har funnet ut at det er bær og frukttrær som hovedsaklig er min greie, kanskje ikke så rart, siden det er det jeg er oppvokst med, i tillegg til et hav av poteter og noe gulrøtter. Jeg er visst ikke så flink til å benytte meg av det man kan ha i grønnsakshagen, så det blir nok mest jordbær, bærbusker og kanskje litt gulrøtter på meg. Hvis det er mulig å få frem no bær da, i løpet av det neste året eller to! Dette året har iallefall ikke gitt særlig mye mat på bordet! :)

Et meget kort glimt av min sommer;
Med mor og søstre på skogstur og padling


Med unntak av et ufrivillig bad i ei breelv er dette omtrent det nærmeste jeg har kommet bading i sommer

Jotunheimen, alltid :)

Kløne, alltid

Fikk da noen få fine dager!

Far og Håvard jobber, jeg ser på.

Nansen var også med på ferie, men han syntes ikke det var så stas.


Ingen kommentarer: