torsdag 15. november 2012

juuul, juuuul, nååå eeer deeet juuul

Nei nå har jeg virkelig holdt meg så lenge i skinnet! Nesten ikke hørt på julemusikk og bare sett 1 julefilm, og det var bare fordi den er kommet på kino så tidlig og jeg måtte benytte anledningen når hele familien hadde tid =D Så det så! Men nå har jeg kollapsa, i går kjøpte jeg TO juleblader og ei adventsstjerne, eller julestjerne om du vil.
Jeg er i full gang med julegaveplanlegging, og gleder meg storlig til å pynte huset til jul, på orntlig i
år! :D
Det er jo alltids litt inspirasjon å hente her og der, fra nye bøker f.eks;




Personlig litt for hvitt for meg, jula er rødere enn dette, men nydelige bilder er det!

Hvert år funderer jeg litt på det med juletrepyntingen, det er så mange som gjør det så fint og fancy! Jeg ender hvert år opp med helt tradisjonell pynting, hver gang litt mer som da vi var små, både i år og i fjor lette jeg etter glassjulekuler som ligner bestemor sine. Og annethvert år ser det litt forskjellig ut fordi jeg og samboern har litt forskjellige pynteønsker, og alle må jo få si sitt :) Og hvert år ser man for seg et helt magisk pyntet Disneyjuletre, dog i norsk stil.....

Bilde lånt via Google
...men så ser det som oftest litt mer sånn ut når alt kommer til alt, og iallefall når vi har kommet til nyttårsaften og treet ble tatt for raskt inn i varmen og har fått altfor lite vann...

Bilde lånt fra konk. "Norges styggeste juletre"
Men koselig å pynte det, DET er det iallefall! :D

Men aller aller først, og det er jeg streng på hvert år, er det advent! =D

Ingen kommentarer: