torsdag 11. november 2010

Snø og selvkontroll

Hiiiih!!! :D Etter en mørk og stormfull natt var det god start på dagen i går å våkne til dette :D


Og føler meg ekstremt sterk etter at denne har ligget rett foran nesa mi i tre arbeidsdager til ende, fortsatt like uåpna!!

I'm the best! (Prøver å lære meg til å bli selger (ikke en gang bedre selger, bare selger, for jeg kan virkelig ikke å selge), et godt triks er visst å selge seg selv til seg selv i speilet hver morgen, kan ikke si jeg ser overivrig engasjement, glimt i øyet og et troverdig fjes når jeg med smale øyne, flokete hår, uten sminke og i undertøy stirrer på mitt eget speilbilde før frokost).

Jeg prøvde meg som selger en gang. Telefonselger, av post-it lapper! Tjente 80 kroner på 3 dager. Jeg sa opp kan du si.

Så ble jeg servitør igjen isteden. Den værste av alle servitører i 52 land fikk jeg beskjed om av en særedeles lite hyggelig beireist engelskmann. Jaja, noen utmerkelser skal man jo ha. Jeg er tilbøyelig til å være enig med han, etter å ha servert egg til en eggeallergiker, svin til en muslim, for så å tegne på den hvite skjorta hans med kulepenn. Mista sausete kniver på bryllupsgjester, kasta medisterkaker og biffer rundt om i lokalene idet tre tallerkner bikka i armene på meg, til høy latter fra gjestene mens jeg desperat prøvde å redde restene. Jeg kasta sikkert 50% av bestikket i søpla uten å mene det, serverte i fint selskap med blå stearin i hele håret og nedover klærne etter et lite uhell, krangla med frekke gjester, nesten sovna på tjukkasen på lekerommet, gitt kokkene kraftig elektrisk støt etter å ha vaska (dyppa) vaffeljernet i oppvaskkummen (det vaffeljernet kortslutta for å si det sånn).... Ja, lista er uendelig lang. Det er mye galt man kan få gjort på 4 år skal jeg si dere!

Ingen kommentarer: