torsdag 4. november 2010

NIB-utfordring; Sofakrok!

Jeg tråler relativt ofte diverse interiørblogger, og er ofte innom NIB, Norske interiørlogger, sin blogg. For første gang ever, tenkte jeg å hive meg med på deres månedlige utfordring; å vise frem stuekroken sin! Og siden vi ikke har verdens største kåk, og en del enda ikke er helt ferdig, er nok sofakroken noe av det jeg er mest glad i i heimen vår :D





Mellom puter og tepper......



.......er det meningen at man skal trekke opp beina og slappe av! :D

Det blanke og søte....

....mot materialer som har opplevd all slags vær i årevis
Egenprodusert og spesielt i våre hjerter....
Materialer farget av tidens tann har vi forelsket oss i for lensgt, og skogen får gjerne komme inn hit :D



Når er det langhelg her i gården, så, god helg! :D

10 kommentarer:

Drøm sa...

Så koselig! Så ut som en stor og deilig sofa og krype oppi! Klem Julie

tante fiolett sa...

Kjempelekker sofakrok, skulle gjerne krypi inn mellom puter & pledd der ja;) Så fint når naturen "preger" stua!!
Goood kveld til dere ❤
Smil & klem fra Jeanette:)

Anonym sa...

Hei Marianne,

Dødlekker stue :) Liker tapeten!

Esåen

Ida sa...

Den sofaen så utrolig deilig ut. Og jeg elsker stilen du har på rammene og bordet. Drømmer om noe sånt i min stue også, men er så mye som må byttes ut da. Får heller vente til vi har fått unnagjort litt mer oppussing :)
Ha en fin høstdag :)

Marianne sa...

Hehe, hei Espen, festlig at du er her :P Er det tapeten på soverommet du mener? Ikke noe i veien med den, grunnarbeidet derimot var jo slett ikke bra :P

Anonym sa...

utrulig koseligh! kunne gjerne bodd der! hehe :) satser å komme å se det på ordentlig i mars :)klem eirin )

Anette sa...

Fantastisk!!!
Hvordan har dere fremkalt bildene?
På lærret? Hardt papir?
Ble virkelig bra:)))

Marianne sa...

Eirin, så koselig, gleder meg så til å se deg!! :D

Anette; Takk, så utrolig hyggelig :) Bildene er fremkalt som plakater, fra FotoKnudsen tror jeg :) Prøvde å bare forstørre med vanlig bildekvalitet først, men det ble altfor blankt, plakatene er litt mattere :) Og litt enklere å feste til rammene så de henger pent på veggen, enn ordentlige lærret :)

Siv sa...

Hei.
Sofaen ser superherlig ut! Kan jeg spørre hvor den er fra? Vi er på sofajakt og sofaen din gikk rett i inspirasjonsmappa :)

Marianne sa...

Hei Siv,

Takk for veldig hyggelig kommentar :) Vi har nå hatt sofaen i godt over 3 år og er fortsatt like fornøyd, den er et av kjøpene vi er desidert mest fornøyd med og en skikkelig kosesofa :) Men kjøp ikke lys sofa som ikke har avtagbart vaskbart trekk! Har ikke vasket denne ofte, men godt å ha muligheten :)

Denne sofaen er kjøpt på A-Møbler i Oslo, tror serien het London, en modulserie :) Var en million valgmuligheter innenfor farge og stoff også, så det var litt vanskelig, og veldig spennende når sofaen kom :)